Tuesday, October 09, 2007

حالة


على فكرة أنا قلبى بقى إسود و قاسى قوى

حد عنده حل للحالة دى ؟!؟

6 Comments:

Blogger The Z. said...

مساء النور،
فعلا أنا أيضا ينتابني نفس الشعور خصوصا ليلة أمس...شعور بغيض مقرف بالقسوة...أنا فعلا أبحث الآن عن محاولة لتفسير هذا القصور العاطفي الخطير. على الله نلاقي الجواب قبل فوات الأوان

تحياتي
زكرياء

8:01 pm  
Blogger Ρών. said...

كثيراً ما يزورني ذلك الشعور،ربما بعد فترة طويلة من الصبر و التسامح، أشعر أنني بحاجة لأن أثور ،لأن أكون كسكين بارد لأتخذ قرارات قد يكون لها آثار مستقبلية هامة

أو
لما نجد أن الحياة تختارنا لتمارس علينا قسوتها،و أن الحب و الطيبة و الجمال لم تعد أشياء يمكن أن نقايض الحياة بها لتعطينا القليل من السعادة

.رون

11:31 pm  
Blogger meshmesha said...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
صدقنى ده شعور طبيعى خصوصا للتغير الحاصل فى البشر
انت عاوز الحل مفيش اسهل منه ....الأمل و زى ما انت شايف ناس كتير بتشاركك شعورك بان الطيبه و الحنان و بياض القلب شىء ضرورى عشان الحياه متكملش دورتها فى التحول الى غابه مفيهاش بشر لكن فيها .....ايه المشكله لو زى ما أنت مسمى المدونه بتاعتك ما تيجى نفكر مع بعض نبدأ شعار جديد مع كل اللى بتتعامل معاهم ما تيجوا نبدأ صفحه بيضا و نكتب شعارنا فيها المسامحه و الطيبه و لا للبغض و التباغض
زى ما قات ده أملى و اتمنى انه يبدأ ما بينا و ما بين بعض يا بشر

7:32 pm  
Anonymous Anonymous said...

3ala fekra 2na mosh mesada2aak

howa feh 7ad 2albo 2asy we black we y7eb carton zay dah

enta bas za3lan shewaya we ba3den hat5ef we teb2a tamam

Bota :)

2:10 am  
Blogger Ahmad El-Saeed said...

زكرياء :

يا رب يا زكرياء ... بس على الأقل خطوة كويسة بإحساسنا إن ده إحساس غير مرغوب فيه ... ده فى حد ذاته إحساس إنه شعور مستجد علينا مش متأصل

ربنا يفك الأزمة
^_^

رون:

عجبنى قوى الشق التانى من الكومنت .. و حسيت إنك قدمتى السبب فى ردك ده ... هو فعلا غالبا قسوة الحياة هى اللى أدت للنوع ده من الأحاسيس

مشمشة :

أنا معاكى فى البداية دى ... و يا رب يكون ده إحساس عابر فعلا

childhood:

أنا بحاوا اهرب من جفاف الحياة بنضارة و ربيع الطفولة , و ده مش بينجح فى كل الأوقات ... انا بطبعى مش قاسى .. بس فى الفترة اللى فاتت دى إكتسبت الحكاية دى ..

بس بجد , تعليقك ده رفع معنوياتى

على فكرة , إنتى شرفتينى ب 3 تعليقات و انا متشرفتش إنتى مين ؟
ممكن تشرفينا بيكى ؟

^_^

------------------------------

شكرا مرتين لكم كلكم

مرة لوجودكم
و مرة لمشاركتكم

شكرا بجد

12:10 am  
Blogger حزينه said...

طيب واللى طول عمرة بيحس بكدة

وعارف انه كدة يعمل ايه


الله يخليك لما تلاقى حل لحالتك قولى

يمكن ارجع تانى اعيش طبيعيه

9:28 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home